قیمت مادربرد کامپیوتر ️ مقایسه مشخصات و خرید مادربرد گیمینگ و خانگی زومیت


قیمت مادربرد کامپیوتر ️ مقایسه مشخصات و خرید مادربرد گیمینگ و خانگی زومیت

در سال ۲۰۲۰ درآمد حاصل از فروش مادربرد کمپانی گیگابایت، چیزی در حدود ۱.۹۴ میلیارد دلار برآورد شد که آن را به یکی از برترین برندهای مادربرد جهان تبدیل کرد. وردفنس یک افزونه امنیتی است که در بیش از 4 میلیون سایت وردپرس نصب شده است. مالک این سایت برای مدیریت دسترسی به سایت خود از وردفنس استفاده می کند. اگر می‌خواهید مجدداً از سی‌پی‌یو قبلی بر روی مادربورد جدید استفاده کنید، آن را بر اساس دستورالعمل‌های بخش قبلی این راهنما از سوکت خود جدا کنید.

  • مثلا سرعت یک پورت USB ۳.۲ از نسل یک (Gen ۱.۵ گیگابیت و سرعت پورت USB از همان نسخه ولی از نسل دو (Gen ۲) حدود ۱۰ گیگابیت در ثانیه است.
  • البته می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه از رم‌های با ظرفیت کمتر نیز استفاده کنید.
  • سلام، در منوی استارت برنامه System Information سرچ کنید و این برنامه رو باز کنید.
  • یک رابطه ساده بین نسخه‌های شیار PCI-E وجود دارد و آن اینکه سرعت هر نسخه دو برابر نسخه قبل از خود است مثلا سرعت شیار PCI-E x۱.۴.
  • اصولا مادربردها را بر اساس شکل و اندازه و تکنولوژی ساخت آن‌ها دسته‌بندی می‌کنند.
  • برای دستیابی به این اطلاعات از روش‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید.

خنک‌کننده‌های معمولی سی‌پی‌یوهای اینتل و ای‌ام‌دی را می‌توان به سادگی جدا کرد، اما انواع بزرگ‌تر از خنک‌کننده‌های پیچیده با هوا یا خنک‌کننده‌های مایع ممکن است نیاز به دسترسی به سمت دیگر مادربورد داشته باشند. اگر خنک‌کننده سی‌پی‌یو آن قدر کوچک است که مانع جدا کردن کابل‌های دیگر نمی‌شود، شاید بهتر باشد که اصلاً آن را از جای خود جدا نکنید. شما باید تقریباً همه چیز را از مادربورد جدا کرده و از کیس خارج کنید. اگر اجزای دیگری مانند فن کیس هم هستند که دسترسی فیزیکی به مادربورد را دشوار می‌کنند، احتمالاً باید آن‌ها را از هم کیس باز کنید.

مسدود کردن داده های فنی

بهتر است مراقب الکتریسیته ساکنی که در قطعاتی که اختلال، ایجاد می‌کنند باشید. احیاناً اگر باتری با لحیم کاری به مادربرد کامپیوتر متصل شده باشد یا باید مادربرد را کامل تعویض کنید یا تعمیرکار باتری را تعمیر یا تعویض کند. خارج کردن و نصب مجدد باتری مادربرد گاهی برای رفع مشکلات کامپیوترهای قدیمی مفید است.

asus ROG STRIX Z790 A GAMING WIFI D4 LGA1700 ATX Motherboard

با این حال مادربردها بسته به مشخصات فنی که دارند می‌توانند برای یک سری از کاربری‌ها مناسب باشند. نسل پورت USB معمولا در صفحه مشخصات مادربرد ذکر می‌شود (با کلمه Gen) و هر چقدر بالاتر باشد پورت USB سرعت بیشتری در انتقال اطلاعات خواهد داشت. مثلا سرعت یک پورت USB ۳.۲ از نسل یک (Gen ۱.۵ گیگابیت و سرعت پورت USB از همان نسخه ولی از نسل دو (Gen ۲) حدود ۱۰ گیگابیت در ثانیه است. آنچه در بالا گفته شد در مورد شیارهای PCI-E M۲ نیز صدق می‌کند و نسخه‌های بالاتر این شیار به معنای سرعت بیشتر آن در انتقال اطلاعات هستند. همچنین برعکس مثالی که در بالا آمد نیز صادق است یعنی اگر مثلا نسخه شیار PCI-E x۱۶ مادربرد ۴.۰ باشد و نسخه رابط کارت گرافیک ۳.۰ باشد آن وقت سرعت باز هم روی همان PCI-E ۳.۰ تنظیم خواهد شد. اما سرعت‌های حافظه رم که مادربرد از آن‌ها پشتیبانی می‌کند معمولا بیشتر از یکی دوتاست و جلوی بعضی از آن‌ها هم در پرانتر کلمه OC آمده که مخفف Overclock است.

شاید کار این باتری را کوچک بدانید اما همین باتری کوچک به شما در داشتن درست زمان و تاریخ و عملیات‌های وابسته به زمان کمک بزرگی می‌کند. چیپ ست نوع پردازنده قابل قبول توسط مادربرد، نوع و ظرفیت رم و دستگاه‌های بیرونی و درونی قابل پشتیبانی توسط کامپیوتر را مشخص می‌کند. چیپست‌ها از نظر امکانات، بازدهی و پایداری بسیار متفاوت اند و بنابراین گزینه ای بسیار حیاتی در انتخاب مادربرد به حساب می‌آیند. با آسیب مادربرد، کل سیستم از کار افتاده و سیستم بی ارزش می شود. منظور از تعمیرات مادربرد کامپیوتر  در واقع تعویض قطعات کوچکتر و چیپ های از کار افتاده روی برد اصلی است که هر یک از آنها وظایف خاص خودشان را دارند و کار خاصی انجام می دهند. شما با تعمیر مادربرد به جای تعویض آن می توانید ۷۵ درصد از هزینه خود کاسته و به نوعی صرفه جویی کنید.